Kompresory jsou velice užitečné stroje, jenž nám dodávají potřebné množství stlačeného vzduchu, a proto se podíváme, jak vybrat takový stroj pro firmu.
Profesionální kompresor
Každý potřebuje jiné parametry
Většina dnešních kompresorů funguje díky stlačovaní vzduchu pomocí pístu, kdy se tento vzduch následně tlačí do nádoby, jenž se nazývá vzdušník. Právě z této nádoby již bereme stlačený vzduch, jak potřebujeme. Ovšem dnešní trh nabízí spoustu různých zařízení, přičemž potřeby každého zákazníka jsou jiné. Duhy typem je šroubový kompresor, jenž funguje díky odvalování dvou šroubů. Jestliže kupujete kompresor, tak je zapotřebí si určit, jak často ho budete využívat.
Jsou i stroje, jež můžou pracovat dlouhé hodiny bez problémů, ovšem na druhou stranu také ty, jenž můžete několikrát ta den zapnout i vypnout. Ovšem příliš časté vypínání a zapínání škodí i pístovému kompresoru, takže zvažte velikost vzdušníku. Nejlepší je spočítat si výkon stroje s velikostí vzdušníku, abyste věděli za jak dlouho se nádoba náplní a Vám tento čas stačil k plynulé práci bez zdlouhavé čekání. Až si vyberete favority, tak je dobré se zaměřit na jejich jednotlivé parametry.
Dieselový typ
Klasický pístový a šroubový typ je určen i pro náročnou práci, ovšem k jeho používání je zapotřebí stabilní připojení k elektrické síti. Ve firmách je to samozřejmostí, a proto Vás při práci s takovým zařízením nic neomezuje. Ovšem co když jej budete potřebovat na stavbu, kde není ještě navedena přípojka na elektřinu? Pro takové situace zejména na stavbu, kde nejsou příznivé podmínky je stvořený dieselový kompresor https://piskovacky.cz/317-kompresory-diesel-vlecne-vhodne-k-piskovani. Za pouhou minutu vyprodukuje několik metrů krychlových do pouhé jedné minut, což je opravdu slušný výsledek.
Zároveň pro něj není problém pracovat za špatných podmínek, což je například velká zima či horko. Nevadí mi ani prašné prostředí, což je snad na každé stavbě. O jeho výkonu nemá cenu ani pochybovat, protože ten je opravdu solidním. Můžete ho dovést kamkoliv, protože má přípojku na tažné zařízení a je určen do provozu na pozemních komunikacích. Celý tento stroj ovládá propracovaný systém, jenž zároveň šetří i palivo.