Je jasné, že marketing je jedním ze základních kamenů každé úspěšné firmy. Aby si totiž lidé náš výrobek či službu kupovali, musíme je nejprve přesvědčit o tom, že by to měli udělat. Otázkou ovšem je, jakým způsobem.
Propagace může mít mnoho nejrůznějších podob. Jednou z nich jsou pak i nejrůznější propagační předměty, jako jsou třeba reklamní čepice. Ty patří k těm poněkud obvyklejším. Jejich nejčastějšími typy jsou kšiltovka a klasický zimní kulich.
Obvykle na sobě mají název firmy a její logo, případně i heslo, to vše umístěné vepředu. Úmysl je zde takový, že je lidé budou nosit, a ostatní to uvidí. Přepadne je zvědavost, o jakou firmu se vlastně jedná, a navíc jí budou i více věřit, neboť vidí ostatní, jak nosí oblečení s jejím logem. To totiž bude pro ně signál, že s nimi byli spokojeni.
Otázkou samozřejmě je, jestli se skutečně chceme k něčemu takovému propůjčit. Skutečně s danou firmou souhlasíme natolik, že jsme ochotni ji tímto způsobem propagovat? Navíc je tu ještě problém toho, abychom s onou čepicí nevypadali hloupě. Proto je dobré se zamyslet, kdy je vhodné si ji nasadit.
V první řadě je jasné, že se nehodí, abychom v ní chodili například do zaměstnání, nebo dokonce na obchodní či jiná jednání. Také v případě, že jdeme na pracovní pohovor, nebude vyvolávat ten nejlepší dojem. Působí totiž tak, že nemáme na to, abychom si koupili normální čepici, a musíme vzít zavděk tím, co dostaneme zadarmo v rámci různých reklamních akcí.
Znamená to tedy, že bychom ji měli hodit do skříně a zapomenout na ni? Ne nezbytně. Hodí se například tam, kde se nemusíme starat o to, jak jsme oblečení, případně kde počítáme s tím, že se náš oděv může poškodit. Mohou to být například stavební či kutilské práce, výlety do přírody, ale i jiné, kde je důležitější funkce než vzhled.
Rozhodně se nám tedy může vyplatit, a pokud máme možnost ji získat, rozhodně bychom do toho měli jít. V žádném případě tak neprohloupíme.