Pokud své autíčko doprovázíte do myčky, možná vás už někdy napadlo, jak vlastně taková myčka funguje. Začíná to tím, že sundáte z vozu anténu a můžete i užít sprchu spolu s autem. Pracovníci myčky ale rozhodně doporučují okýnka u auta zavřít.
· Kromě toho ještě většinou jeden z pracovníků auto obejde a upozorní na různá odřená a poškozená místa.
· Logicky se tak chce vyhnout případným nedorozuměním.
Pak bere do ruky wapku (vysokotlaké mycí zařízení) a začíná se s očistou. Wapkou a saponátem se odstraní zaschlé nečistoty – mouchy, různobarevné značky od ptáků. Pro samotné mytí se používá teplá voda. Teplota venkovní je omezená mínus pěti stupni. Jak ale mnozí provozovatelé potvrzují, většinou do myčky zajíždějí řidiči za hezkých slunečných dnů. Voda na závěrečný oplach je změkčována a zbavena minerálů, aby se po zaschnutí na karosérii netvořily nevzhledné mapy.
Kvalitní služby se poznají i podle čichu
Víte, jak poznáte kvalitní mycí linku? Voní to tu čistotou a rozhodně nepáchne zatuchlinou. Majitelé nebo provozovatelé některých mycích linek totiž neponechávají svůj výdělečný prostředek v nečistotě a každý večer po skončení směny celý vnitřek osprchují wapkou.
o Voda, které se spotřebuje velké množství, se musí samozřejmě recyklovat, aby se dala znovu použít. Její filtrace probíhá přes písek, který nečistoty spolehlivě zachytí.
o Množství chemie, která se při mytí aut používá, nereguluje provozovatel myčky, ale dodavatel kosmetiky pro automobily. Množství chemie musí být přesně vypočítáno. Pokud by se dodavatel snažil šetřit, zákazník by to na konečném výsledku dozajista poznal.
Zajímavý je rozdíl ve spotřebě vody při ručním mytí a při mytí v automatické myčce. Je to podobné jako při mytí nádobí. Nikdo by neřekl, že se při ručním mytí spotřebuje mnohem více vody. U myčky aut je rozdíl opravdu velký.
· Ruční mytí– dvě stě litrů na auto.
· Mycí linka– šedesát litrů.